Ensam på Lilla My igen

Jag har vinkat av Klas idag på flygplatsen då han skulle tillbaka till Sverige, men så tomt det var att komma tillbaka till båten efter det.

Vi har haft det jättebra, det har varit varmt och skönt. Vi har besökt alla stränder längs med södra delen av Gran Canaria och flera byar. Vi har promenerat hur mycket som helst och mitt knä har klarat av det även om det gjort lite ont ibland.

Vi avslutade Klas semester här i Los Caideros vid Anfi strand, en av de mysigaste byarna och stranden är helt fantastiskt.

I förrgår var vi i Las Palmas och utöver det har vi kikat på vulkaner och vi klättrade upp på ett berg här vid Anfi, det var en fin utsikt när vi kom upp till toppen.

Eftersom vi ofta varit ute hela dagarna på utflykter så har vi ätit en del ute och maten har varit väldigt varierande. Det var endast igår som det var lite mulet annars har det varit fint väder.

Det har varit underbart att ha Klas här och det har fungerat fantastiskt bra, vi har sett massor här på södra delen på Gran Canaria. I morse tog jag sovmorgon och sov till hela 09.30, det måste vara ett rekord här för mig.

Nu börjar det bli dags för mig att lägga upp en plan för att den långa resan. Jag inväntar vädret då jag behöver vind för att komma vidare till något ställe där jag kan bunkrar upp inför den långa resan. Jag kommer även att behöva skriva ut mig när jag ska lämna Europa, vilket jag tror att man kan göra på flera ställen här och så behöver jag ha bestämt vilken första stad och hamn jag har tänkt segla till. Så jag får fundera på det nu och så ska jag göra i ordning båten och bunkra mat.

Här kommer lite blandade bilder från Klas vistelse och besök hos mig och Lilla My på Gran Canaria:

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Kommentarer:

1 Anonym:

Tack för fina bilder ! Lycka till vidare på färden ! 👍🌞😎🌴

2 Anonym:

Tack

Kommentera här: