Snart avresa från Forte de France, Martinique

Blogginlägg från torsdag 2019-01-24

Det är varmt och gott med lite små regnskurar till och från hela tiden. Jag upplever att det är lite fuktigt så det är väldigt skönt att ta några dopp emellanåt.

Käkade ute igår på en liten Kina restaurang med lite enklare standard, de hade papptallrikar och plastbestick och kanske bara tre prydnader på väggen. Det var både bra pris och väldigt gott. Färdiglagade rätter så fick man välja vad man ville ha. Jag var ute med Pär och Johanna från Sauwbonas på promenad så det var välbehövligt med ett stopp och lite mat där.

Har förhoppningsvis fått ordning så att satellittelefonen sänder ut min position hela tiden. Familjen blev lite nervös när jag var ute på Atlanten och morgonrapporten som jag skickat inte kom fram på morgonen i Sverige vid 8-9 tiden som den brukade utan först mellan 16-17. På satellittelefonen såg det ut som om min rapport hade gått iväg som den brukade och vid samma tid.

Sticker troligen iväg mot Grenada imorgon när det är fredag förmiddag. Har redan bestämt mig för att börja segla söderut och tror nog att jag går ned till ändan av öarna först. För att sedan stanna till vid öarna på vägen tillbaka. Kan ta något dygn innan jag kommit ner till Grenada, gör kanske bara några snabb stopp på vägen ner.

Kommentarer:

1 Anonym:

Underbara bilder ! 👍👍😎

2 Anonym:

Tack det värmer

Kommentera här: