Corralejo, Fuerteventura

Det var väl värt att komma hit, det mysigaste på Kanarieöarna hittills. Det finns massor av affär och inte bara restauranger och det är inte bara sand på stränderna utan också buskar så att det blir lite liv. Sen är det färre tyskar här och fler människor som är engelska talande.

Jag ligger för ankare vid hamnen så det kommer nog gunga gott i natt när jag ska sova. Enligt väderprognosen skulle det bara varit 6 m/s men det har ju varit 10-15 m/s i vinden, men jag ligger lite skyddat i alla fall.

Det låg ett gäng stora byggen vid stranden med perfekt läge, som man påbörjat men inte gjort färdigt i samband med krisen. Jag träffade en som skulle sälja sin tomt för 4 miljoner euro och den låg en bit upp, så tänk vad dessa stor byggnader hade kunnat vara värda om man byggt klart dem! Finns många jobb för Erlandssons att färdigställa här.

Jag mötte en tysk som gör skulpturen i sanden (se bilden längre ned). Vi satt i över en timme och pratade. Han hade inte varit i Tyskland på över 4 år, utan rest runt en hel del och skapat sina sandskulpturer, men tyckte bäst om denna platsen på Kanarieöarna.

Det ligger en svensk och norsk båt bredvid mig, vi har dock gått om varandra så har inte träffat besättningen på norska båten ännu, men de från den svenska var över och sa hej nu på kvällen. De visade sig att de var från Göteborg och de hade kommit hit igår och planerar att ligga kvar även imorgon. De åker lite emellan Fuerteventura och Lanzarote.

Jag upplever inte att jag har träffat så många svenskar här ännu, men det finns nog gott om dem i alla fall för i en butik skyltade de om att de hade både svenska, norska och engelska tidningar m.m.

Stannar eventuellt kvar imorgon, men det beror på vädret.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Trevligt med sandskulpturerna ! Har tydligen funnits där länge p.g.a. att sanden är speciellt bra för det ändamålet. Ha det fortsatt bra ! Väntar med spänning på nästa rapport ! 👍👍🌞😀

2 Pelle :

Tack

Kommentera här: