Isla de Lobo, Fuerteventura

Här kommer gårdagens rapport från Isla de Lobo.

Här var det mycket turister, det går dagsturer med båtar hit och katamaraner lägger sig utanför. Fullt förståeligt för det är väldigt mysigt med lite vandringsleder och vattnet är fantastiskt fint! Jag ha dessutom en vulkan precis bredvid mig där jag lagt till.

I onsdags när jag var kvar på Corralejo så var jag på ett trevligt besök på den svenska segelbåten Muckle flugga, som hade lagt till bredvid mig och ombord fanns Gustav och Anna från Göteborg. Den segelbåten är betydligt mycket större än min men de har också bott i den i flera år.

Det ska bli lite halv taskigt väder hela vecka, men det tar bara ca 1,5 timme över till Lanzarote. Om det blir dåligt väder så får jag kanske byta hamn för att ha bäst skydd, beroende på hur vindarna kommer att blåsa. Jag tror dock att hamnen på Lanzarote blir bra utifrån väderprognosen.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Bilden nedan visar hur man hade byggt i ordning en stor anläggning för att ta fram salt, men när den var klar var den omordern och togs inte i bruk.
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Så kul med alla bilder du delar ! Hoppas att du hinner turista lite på Lanzarote. Trivs väldigt bra där, finns en del att titta på. Lycka till ! 🌞😎🌴

2 Pelle :

Skall turista mycket här och förhoppnings vis se mycket av ön om allt går som det är tänkt.

Kommentera här: