Cumberland, Saint Vincent

Blogginlägg från 2019-02-08

Igår åkte jag till Bequia men det var inte den mysigaste platsen även om ruinerna vid inloppet var häftiga. Så jag seglade vidare idag till ön Saint Vincent med den lilla polska båten Too Tiki och till Cumbarly bay.

Här träffade jag på båten Lady Sparrow med en familj från Valdemarsvik. De har varit iväg i 2 år, men ska snart flyga hem och jobba ihop mer pengar. De hade 2 små barn som också var med och de var även vänner med besättning en på Black Pearl. De hade när de varit i Holland råkat ut för att hela båten brann upp pga elfel, men de hade fått tag på en annan båt.

De har tydligen spelat in flera scener till Pirates of Caribbean i en liten vik här intill, men det visste jag inte när jag passerade den.

Här hälsar alla genom att ta knogarna mot varandra. Jag har varit på utflykt på ön idag och klättrade väldigt högt upp här i bergen på ön så jag är ganska så mör i kroppen.

De kommer lite sötvatten ur en älv så vi har kunnat passa på att tvätta kläderna i den.

Egentligen hade jag tänkt åka vidare idag, men jag blev kvar då det är väldigt mysigt och inte så mycket turister, vi är bara 5 båtar här nu.

De lokala invånarna som är jätte vänliga och hjälpsamma hade mat över så vi fick köpa oss lite. Det var en gryta med linser och kött, gott.

 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Tack så mycket igen för fina bilder och intressant läsning ! Väntar med spänning på nästa inlägg ! 👍🌞😎🌴

2 Anonym:

Tack själv kul att det uppskattas

Kommentera här: