Union Island

Blogginlägg från måndag 2019-02-04

Har nu lämnat Carriacou och kommit fram till Union Island.

Träffat ett polskt ungt par och deras båt har också ett namn från Mumindalen, Ticki too eller liknande men jag vet inte vilken figur det blir översatt. Den båten gick inte så fort, min båt är rena racern i förhållande till den. Måste tagit tid för dem på deras överfart på Atlanten.

Jag har deklarerat ut från Grenada och in här på Sant Vincent. Så nu klarar jag mig några öar framöver innan jag behöver göra det igen. Här hade jag väldig tur och det gick ganska snabbt. Han från immigrationen var på plats så jag slapp gå till flygplatsen. Här var det två ställen som jag behövde besöka, på Grenada var det bara på ett ställe. Det skiljer sig åt på de olika öarna både på hur många och vilka ställen man behöver deklarera in på och hur lång tid det tar.

Union Island är en ganska liten ö, det är inte lika mysigt som i Carriacou. Här är det lite mer turister, men jag behövde stanna här för att deklarera in. Blir nog inte kvar här så länge utan fortsätter nog vidare ganska snart till några av de andra öarna.

Jag hade det verkligen fantastiskt på Carriacou. Folket var så trevliga, det var väldigt fridfullt och jag badade flera gånger per dag.

Idag blir det grillkorv med antingen pulver mos eller snabbmakaroner till middag. Jag har fått ordning på motorn och det är väldigt skönt att den fungerar igen.

Kommentera här: