Grande Anse d' Arlet, Martinique

Igår kom jag fram till Grande Anse d' Arlet på Martinique tillsammans med segelbåten Sauwbonas. På vägen stannade vi och sov en natt vid Santie-Anne innan vi fortsatte vår resa hit.

Vi har snorklat en massa idag på dagen, promenerat en bit till nästa vik där vi passade på att käka. Vattnet är klart och fint, det är helt otrolig, det känns nästan som paradiset. Vi snorklar, badar och gottar oss.

Jag har fått ett nytt svenskt SIM-kort men det har krånglat. Täckningen är dålig men det ska vara aktiverat, så ska försöka att få igång det på nytt.

Sover lite längre för varje dag som går så om några dagar är jag nog inne i den vanliga dygnsrytmen igen. På seglingen över Atlanten så var jag upp ca 3 gånger per natt för att inte riskera att segla in i någon, men jag såg inte en enda båt på resan över. Det jobbigaste var när jag hade dåligt med vind och seglen stod och slog, då var det svårare att sova och något av det läskigaste var nog när jag skulle ta första doppet där ute på det djupa havet.

I onsdags hyrde vi en bil tillsammans och åkte på utflykt bland annat besökte vi ett vattenfall och så var vi på ett museum och ett gammalt romdestilleri.

Tack för alla gratulationer på min födelsedag, jag har det fantastiskt!

Kommentarer:

1 Hasse Pettersson:

Goa bilder!Jag var på Guadalupe för några år sen o snorklade vid Cousteau reservatet det är hel magiskt.
Karibien är paradiset

2 Anonym:

Ja det är väldigt fint här

Kommentera här: