Nu har jag korsat Atlanten

Jag kom fram till Le Marin på Martinique igår, efter några veckor över Atlanten. Överfarten har gått bra men det var lite dåligt med vind i några dagar, men väldigt bra vind den första 1,5 veckan.

Nu har jag testat att bada på 3000 meters djup och jag hade sällskap av två valar i någon timme som simmade runt båten. Även delfinerna har hälsat på mig och gjort sällskap på min resa.

Det har inte gått någon nöd på mig i matväg då jag fått massor av fisk med mitt egen tillverkade drag som jag gjorde med tre krokar och en bit av en skurtrasa. På nätterna lyckades också flygfiskarna hoppa ombord, så på morgonen brukade jag ibland kunna hitta en eller ett par på båten. Tillagade dem dock inte då de är så små och då det ska vara mycket ben i dem.

Jag är fortfarande väldigt trött men har gått runt här lite idag och har träffat på både besättningen på den svenska segelbåten Muckle flugga och även en norsk båt som jag träffade i Portugal och som har släktingar på äldreboendet Östanvinden hemma i Bullaren.

Återkommer när jag har landat efter flera veckor till havs.

 
 
 
 

Kommentarer:

1 Ulf Åhrman:

Grattis!
En fantastisk prestation
Ulf/Fenix347 Strömstad

Kommentera här: